Mr “S” datang lagi…..

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua…

Doa mama setiap detik dan waktu….

“AllahuRobbi….Kau angkatkanlah kesakitan dari tubuh anak syurgaku. USAH kau uji dia dengan ujian yang mungkin tidak tertanggung oleh tubuh kecilnya.Kau berilah dia peluang untuk terus menikmati hembusan udara yang Kau pinjamkan..Kau ukirkanlah senyum dan tawa di wajahnya agar aku bisa menumpang bahagia….Kau kuatkanlah semangatnya agar aku bisa berjuang seiringan…Kau bebaskanlah deritanya agar aku dapat terus BERTAHAN….”

Dua hari ini Super Haziq bergelut dengan serangan mr “s” yang datang tanpa diundang. Jujur sudah agak lama tak buat stimula sendiri tatlaka vitamin ‘m’ datang. Adakah kerana itu mr’ s’ muncul semula? Bingung mama dibuatnya. Hari selasa sekali serangan berlaku. Semalam sehingga dua kali!. Mama seperti biasa meskipun katanya tak panik tetapi tetap panik sementelah memang sudah lama serangan mr ‘s’ tidak menjengah. Mahu tidak panik…pejamkan mata tuan puan dan bayangkan bagaimana tubuh kecil itu mengejang dalam tangisan sambil menahan nafas hingga wajahnya kebiruan akibat kekurangan oksigen. Kita yang melihat reasa seakan mahu terputus nafas, inikan pula tubuh anak kecil itu yang langsung tidak mampu menyatakan kesakitan yang ditanggung. Allahurobbi….luluh rasa hati, remuk redam perasaan setiap kali ia berlaku. Tidak tahu bagaimana hendak diterjemahkan perasaan yang datang.

Hanya doa yang mampu mama panjatkan agar Allah mengurangkan kesakitanmu sayang….sehingga ke hari ini, sewaktu mama menitipkan entri ini di laman ceritahaziq, hati ini masih dipagut resah..masih berdebar-debar….Terjawablah agaknya mengapa seminggu dua ini mama terlalu rindukan kamu..seakan tidak mahu berenggang denganmu…setengah hari bagaikan berminggu-minggu tidak menatap wajahmu, tidak mencium mu bukanlah kebiasaanku, dan mama terasa seakan tidak mahu berpisah denganmu sayang. Mungkin ini petanda kamu akan terasa sakit kerana si dia yang datangnya tidak berjemput, perginya juga tanpa disuruh….semoga kamu terus sihat ye sayang…..KUATKAN SEMANGATMU UNTUK TERUS BERJUANG DAN PINJAMKAN SEMANGATMU AGAR MAMA DAPAT TERUS BERTAHAN!!!

buah hatiku sayang

buah hatiku sayang

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s